kolmapäev, 8. august 2012

Maalo esitleb: Hyundai Veloster

Kuna lähiajal midagi põrutavamat peale uue mälupulga soetamist pole toimunud, siis mõtlesin, et kasutan ära oma ametistaatust ja kommenteeriks ka paari sõnaga siis uuemaid autosid, mis meil esinduses käib...
Esimesena võtaks ette Hyundai Velosteri.

Kuna meil oli mõni aeg tagasi Hyundai sõidukoolitus Tartus, siis sai ka seda pilli pildistatud ja kallistatud ja perssega nühitud...



















Nii. Näeb tõsiselt kompu välja, eksju?
Asjal on väike kiiks ka - tegemist ei ole kupeega, vaid kolme(!) uksega luukpäraga. Justnimelt, rõhutan veelkord sõna uks. Siinkohal luuki ukseks ei loeta. Juhi poolel on üks suur uks, reisijate poolel kaks väiksemat, kustkaudu edukalt mahub tagaistmele asju ajama.




















Tagumise ukse link on aknaraami sees. :)
Aga et siis muljed...
Hmm...
Kui arvestada, et Hyundai on viimasel ajal tõsiseks konkurendiks tõusnud ka lausa Saksa nimekatele markidele, siis mina ütleks, et see on pigem asjade loomulik käik. Tjah, kui ka meil oleks kasutada selline mees nagu Peter Schreyer, oleks asjad vist ikka suht pekkis. Nimelt kodanik Schreyer on endine Audi peadisainer, kes kolis üle Kiasse ning Kia hakkas hoobilt ilusaid autosid väljutama.. Viimane ülikompu masin neilt on Optima sedaan. Miks ma seda räägin? Sest Hyundai ja Kia on tehniliselt samad ja erinevadki tegelikult vaid väliskujus... Paraku Kia kommipaber on viimasel ajal ilusam olnud, aga ma olen uhke, sest seal on 1.7 liitrine Hyundai diisel-möiraahv, mis röögatab sedasi, et ka saksa lambakoeral jääb koeraküpsis kurku kinni.
Jah, nii on, Hyundai=Kia. Paraku väikseid Kiasid liigub vähe ja Picanto mudel ei võrdu Getziga. Getzi enam pole ja Picanto on. Cee'd ja i30 on omavahel õde-venda.
Aga nüüd läks vähe teemast välja.
Nimelt siis see Veloster.. Peale seda, kui nad Soome treilerilt maha laaditi, hakkas süda põksuma. Küll mitte nii põksuma, kui Genesis välja tuli, aga huvitav loom on seegi. Ja ma sain seda katsuda.
Päris rinda paljaks ei kiskunud, nagu rokk-kontserdil kombeks, aga tagumiku istutasin autosse küll.
Esmamulje on pigem positiivne, kuid eks igal meepotil on oma tõrvaplärakas.

Istun sisse, sätin istet. Leian isegi oma pikkusele suhteliselt mugava isteasendi. Üldiselt, peale seda, kui ma ise Mazda kupeega sõitsin, tekkis väike eelarvamus nendesse kupeelaadsetesse asjadesse. Esiteks, pole ruumi - ei juhile, ei naisega tagaistmele ronimiseks. Puudub praktilisus - pole kohta, kuhu ämma, koera ja kotte panna. Seda suvalises järjekorras. Samuti ei suuda see pagasiruum 2x3m kipsplaati vastu võtta. Milline kahju.
Aga peale istmesse maandumist eelarvamus väheke hajus. Juht leiab siin päris rahuldava istumise. Kõik on enamvähem käe-jala juures. Kuna tegu on nagunii suure GM-kontserni väikse mutriga, siis auto peaks tegelikult jagama platvormi koos Opel Astraga ja salongidki on sarnased.
Kõik näidikud on kenasti loetavad, sportlikud istmed võiksid isegi teoorias olla toekad ka vähe kiiremal sõidul, kuigi Veloster pole otseselt mõeldud ringrajale. Vedrustus juba on piisavalt pehme, et kurvis peegel vastu maad toetada.
Meeldis ka see, et ka kõrval istuja ei pea piinlema, vaid saab päris mugava istumise omale sättida. Esmapilgul tahab otsevaade väheke harjumist, sest armatuur on kõrge ja istumine madal - see my problem now?
Kes alles autokoolist tuleb, sellel on kindlasti veidi raske, sest auto nina ei näe ja gabariite on algul raske tunnetada. Lisaks veel, kui lisada algaja juhi kannatamatule närvile veel hunnik nuppe:

Mina sain oma juhtimisõiguse juba milleeniumi algul ja siis tundus vana Lada 06 juba kosmoselaevana.
Aga Velosteri näidikud on head ja selged ja värvitoon, kuigi tundub värdjas sinine, on tegelikult päris huvitav ja mahe ja päevavalguses ei näe seda niiehknaa.

Koostekvaliteet on hakanud ka paranema. Järjest vähem naginaid on polstrites, elektroonika nöökimisi pole üldse, samas, Veloster on meie maal üldse uus asi. Aga vähemalt on korealased millegi korralikuga hakkama saanud.
Aga nüüd siis see tõrvatilk.
Mootor. Valikus on neid tegelikult 3, aga töömaht on üks. Esimene neist mõeldud ainult teatud turule ja sellest rohkem ei räägigi. Teine on siis muule maailmale -1.6 vabalthingav GDI. Viimane on turboga variant.
Meile toodud kollane liblikas oli siis ilma turbota. Manuaalkastiga. Tellida saab ka ofkoors labadega käiguvahetuse roolilt. Et siis saad tunda end Ülemiste ringteel kui Mihhael Shuumahher. Kõik vaatavad. Ausalt.
Aga tundub, et asi on veel selles, et autol on sissesõitki tegemata sisuliselt. Ei tahtnud see auto kohe üldse liikuda. Ütleks, et minu 13 aastane jaapanlane on vist küll pooled hobused minema lasknud, kuid ikka suudab istmesse tõmmata. Ja olgugi, et Velosteri 140 hobust on vaid 3 hobust rohkem minu omast. Aga paraku see pisike mahlapakk, mida nad mootoriks nimetavad, ei suuda väga väänet toota ja peab seda pööret üpris kõrgel hoidma, et välja teenida Kollase Kärbse tiitel. Teoretiseerin, et kusagil teise hoolduse kandis peaks mootor juba lahti olema. Siis võiks juba uuesti proovida, sportlikust huvist. Et näha, kas need EPSid, ABSid ja muud SRSid ning tuhanded teised pisikesed robotid oma tööd teevad ikka...
Lisan siia veel natuke tuld juurde. Ka rehvimüra võiks vähema olla siiski. Siis, kui teised õppisid oma vigadest ja hakkasid müra summutama ka koobaste kohalt ja ustest, siis Hyundai uneles mõtetega mujal ja jäi maha. Ebatasasel teel hakkab rehviklobin kohati üle käima ka helisüsteemi olematust jõust. Kes ikkagi on helipede, sellele soovitan hoopis i40 koos Infinity audioga.
Aga üldiselt, päris äge putukas.
Kütusekulu on ka loogiline tegelikult - olematu jõuga on vaja liikuda, siis kulub ka kütust. Ametlik number on linnatsüklis 8.4, maanteel 5.9 liitrit 100km kohta. Pole tegelikult paha. Aga sama suudab ka minu pereauto ja see suudab sektsioonkappi ka endasse võtta, kui vaja. Pere teiseks autoks sobiks ta küll, või äärmisel juhul noore pere autoks. Lapseiste on sinna täitsa mahutatav, ning pagasiruumi mahub ka mähkmepakk ja ongi sõiduks valmis. Siiski, kui tagaiste kokku klappida, saab täpselt 1000 liitrit kaubaruumi. Tavaoludes, kui ämm ka taga istub, siis on 320 liitrit. Need numbrid siis numbripededele, kes mahlapakkides arvutavad.

Hinnalipik paraku samuti muiet näole ei mana. Alustatakse siis hindamist 22 000 euro juurest. Siin on siis sees ka BlueDrive. Ilma BljuuDraivita on hind 1500€ kõrgem.
Aga küsite, et mis see BlueDrive on?
See on Hyundai uus "roheline" liin. Tehnoloogia, mis on mõeldud siis vähem saastama. Alustades rehvidest, lõpetades veermiku, mootori ja start-stopp süsteemiga. Et siis lolli matsi keeles - roheline olla on odavam, kui osta tavaline auto ilma lisa-vidinateta. Noh, ise võtaks ikkagi selle tavalise. Meeldib ise autot juhtida, mitte et auto juhib mind.
Ausalt öeldes, saab selle raha eest hoopis ix35 (alghind 16 700€) koos elementaarse varustusega, mis on juba beebimaastur koos diiselmootori ja neliveoga ja saad nädalavahetusel lisaks ämmale ka oma koera autosse mahutada. Veloster on siiski rohkem nišitoode.
Aga sellest parketimaasturist siis juba järgmisel korral ja loodan, et mõni teist ikka Velosteri endale ostab. :)

Kommentaare ei ole: